Witam wszystkich entuzjastów nowej Octavi
Z niecierpliwością czekam na swoją Skodzinę bo szykują ją właśnie do produkcji - pewnie na razie dopiero w papierach bo ma być gotowa dopiero w Marcu ale chciał bym poruszyć jedna ważniejsza dla mnie kwestie.
Otóż tak się składa że to auto wyposażą w jednostkę centralna o pojemności zaledwie 1,6 lita zasilana olejem napędowym - zwaną TDI.
W moim niezwykle subiektywnym odczuciu takim Autem nie da się jeździć ze względu na nikłą moc oraz skromny momet obrotowy, jaki ta jednostka z siebie generuje. Dlatego zwracam się do was z Zapytaniem Co wy robicie aby dało się tym jeździć po naszych kochanych drogach.
Bardzo proszę poważnie potraktować temat i nie pisać bezsensownych odpowiedzi.
Chodzi mi o maksymalne przyrosty jakie można wycisnąć z tego TDI. Jak to zrobiliście i jakie macie odczucia?
Skoro tak Ci malo mocy to czemu nie wziales 2,0?
Wiem, ze to nie na temat ale pierwsze co mi sie na mysl nasunelo to to, ze zamawiasz nowe auto, swiadomie oszczedzasz kase na wiekszym silniku i piszesz ze to nie jedzie.
Zrobisz pewnie ze 30 koni wiecej ale rakieta to nie bedzie.
Po prostu dostajesz to za co placisz- tak czy siak zycze aby fura sprawowala sie bezawaryjnie i mimo wszystko dawala fun z jazdy.
Ad1 Nie Na Temat
Ad2 Nie zamawiałem tego auta i nigdy dobrowolnie bym nie zamówił
Ad3 Nie oszczędzał bym nigdy na silniku
Ad4 Za nic nie płace - dostaje bo się należy.
Ad4 Tez liczę że będzie to Auto bez awaryjne ale będzie tam też DSG a te lubia padać.
PLIS - wiem że na forum OCP macie tendencje do pisania nie na temat ale powstrzymajcie sie od komentarzy typu Po Co.... na Co...... Ja to bym......
\Poproszę o rzeczowe Opinie wynikające z Waszej a nie z sąsiada praktyki.
I tyle w zupelnosci starczy. Pozostaje kwestia, czy latajac z predkosciami 160+ ciagle i dlugo, ta skrzynia nie padnie przez ugotowanie sie sprzegiel.
A czemu flota nie wynegocjowala lepszej ceny na 2.0TDI + DSG ?? Przeciez to jest 8tys roznicy. Jak auto ma byc flotowe auto + do tego bezdysksyjna gwarancja + bezproblemowe przeglady, to ja cienko widze chipowanie tych silnikow. Predzej box, jaki mialo geko do 1.6TDI CAY
Tak wiec kwestie chipowania potraktowalbym dosc powaznie w kwestiach ewentualnych pozniejszych problemow na przegladach :wink:
Oszczednosci paliwa za wielkiej miedzy 2.0TDI tez nie bedzie. Sadzilem ze bedzie realnie duzo wieksza
Ustalmy ze to jest max tego silnika i smiem watpic ze to bedzie dlugo jezdzic bezawaryjnie.
A druga sprawa, na ta chwile gro 2.0TDI jest nieczipowalnych. Z 1.6TDI CAY bylo tak samo przez praktycznie 2 lata. Ciekawe jak sprawa bedzie sie miala z nowymi 1.6TDI :idea:
jeździć bezawaryjnie - no własnie liczę na opinie kogoś kto jeździ dobrze zrobionym 1,6...
No własnie i co z nowym 1,6 i w ogóle czym on się rożni od starego?
rOBERTO795 - masz doświadczenie Rozwiń proszę wypowiedź ?
Co rozumiesz przez pojecie - bezpiecznie ? jak Ty robisz te silniki i jak chodzą ?
Co myślisz o wykresie z KM czy to normalna modyfikacja czy jakiś kosmos?
\
dla mnie osobiście ważniejszy jest moment i jego płaski przebieg w obrotach
Jak masz zrobiony silnik - u kogo ?
W moich przebiegach liczy się możliwość szybkiego wyprzedzania oraz włączenia się do ruchu - sama moc potrzebna do jazdy z dużą prędkością nie jest aż taka ważna - wystarczy mi 160 km/h
Jak ktos nauczy sie przepowiadac zywotnosc turbosprezarek po programie, to powinien zaczac grac w lotto, lepiej na tym wyjdzie 8)
Mnie dalej ciekawi, kto taki sprytny jest w zarzadzaniu ta flota, majac pomysl ze silnik 1.6TDI bedzie palil zauwazalnie mniej na trasie od 2.0TDI przy predkosciach 150+. Ja sadze ze Elegance z pakietem Amazing 2.0TDI kosztowalby w granicach max 5tys wiecej od 1.6TDI Ambition. Wtedy duzo problemow rozwiazuje sie Dodatkowo otrzymujemy duzo lepsza skrzynie biegow :idea:
Jak widać są firmy gdzie grawitacja działa w odwrotną stronę niż w przyrodzie - i tak własnie jest u mnie Bo nikt tu nie myśli w ten sposób. jakie kolwiek zmiany nie są tez możliwe, nikt też nie patrzy na spalanie i koszty eksploatacji. z punktu widzenia całej floty może to i dobrze bo kazdy ma to samo i nikt nie wybrzydza ale z punktu widzenia indywidualnego użytkownika - jest jak jest.
Wytłumacz mi jedną rzecz w O2 silnik 1,6 to CAY (A,B,C) natomiast jakie oznaczenia ma w O3? i jakie są różnice i czy jest możliwość że jeszcze go nie robią ?
Nie wiem czy szanowni forumowicze wiedza jaka kupa sa te nowe 7 biegowe DSG
to na serii pada (a szczegolnie uklad podwojnego sprzegla) a na takich nastawach nie zdziwilbym sie jak by po 10tys trzeba bylo skrzynie rwac...
A malo kto wymieni dobrze takie sprzeglo bo i narzedzia trzeba miec specjalne i koszt spory
Tak jak Maicroft pisze...lepiej mniej niz wiecej. A w przypadku (nie)pancernych nowych silnikow to zdecydowanie lepiej mniej
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
No cóż Mówi się trudno - będzie się psuć to będą naprawiać !!
W firmie przynajmniej 60% DSG miało większe lub ,mniejsze awarie - ostatnio przy przebiegu 190tys koledze tak się DSG rozsypała że postanowili już jej nie naprawiać.
Natomiast napiszcie o co chodzi z tym nowym 1,6 - jakie on ma oznaczenie i jak wygląda z jego modyfikacją
"Goodhope" twierdzi że tego silnika narzazie się nie robi.
Problem jest inny w sprawie napraw gwarancyjnych. VW przejelo Skode i wprowadzilo swoje zasady, podobnie zreszta jak w Audi gdzie podlaczenie kompa w serwisie ma powodowac polaczenie z ogolna baza, tam w miedzyczasie bedzie sie pewnie robic porownanie softu z oryginalem, bo licznik programowan to nie wyzwanie. I w tym wypadku wszelkie naprawy osprzetu typu turbina czy skrzynia biegow beda sie musowo od tego zaczynac. Wiec w takim dlubnietym aucie mozna zapomniec o gwarancji :diabelski_usmiech
Komentarz